دفتر مرکزی: تهران، خيابان ستارخان، خيابان پاتریس لومومبا، پلاك ۲۹، واحد ۹
ارتباط از طریق واتساپ:09109448828
ارتباط با ما از طریق واتساپ 28 88 944 910 (98+)

کاربردهای پارافین

Paraffin Wax یا ماده جامد پارافین کاربردهای مختلفی دارد. این شامل پارافین مایع و پارافین جامد است. ممکن است در برخی از صنایع با نام پارافین بهداشتی هم برخورد کنید که به نوعی از این ماده مومی گفته می‌شود که برای محصولات آرایشی و بهداشتی کاربرد دارد.

۱-کاربرد در شمع سازی

یکی از مهمترین کاربردهای Paraffin استفاده از آن در شمع سازی است. همه ما با ذوب شدن این ماده در اثر حرارت آشنایی داریم. این ماده به واسطه نقطه ذوب پایین، سریع ذوب می‌شود و به سرعت نیز به حالت جامد در می آید. از این ویژگی برای ساخت انواع شمع استفاده می‌شود. با افزودن رنگدانه‌ها به Paraffin مایع می‌توان شمع‌های رنگارنگ تولید کرد.

۲-کاربرد در روان سازی و روغن ها

از دیگر کاربردهای Paraffin استفاده از آن در تولید روغن‌های روانکاری است. این روغن‌ها برای روانکاری زنجیر دوچرخه یا تسمه در دستگاه های مختلف به کار می‌رود.

۳-کاربردهای خوراکی- غذایی – بهداشتی

یکی دیگر از کاربردهای Paraffin، استفاده از آن در صنایع غذایی و محصولات آرایشی و بهداشتی است. از گرید خوراکی آن برای این منظور استفاده می شود. پوشش براق و درخشانی که روی برخی از آبنبات‌ها و خوراکی‌های شیرین می‌بینید در حقیقت پارافین بهداشتی یا پارافین گرید خوراکی است.

در تولید برخی از انواع آدامس و یا روکش انواع پنیر نیز از پارافین گرید خوراکی استفاده می‌شود.

در مواردی که لازم باشد بسته‌های نگهدارنده مواد غذایی یک پوشش محافظ داشته باشند، از یک لایه Paraffin در قسمت‌های مختلف استفاده می‌شود.

از ماده پارافین بهداشتی در محصولات آرایشی و بهداشتی به عنوان یک عامل مرطوب کننده استفاده می‌شود. این ماده در کنار وازلین کاربرد دارد.

۴-کاربردهای صنعتی Paraffin

در صنایع ریخته‌گری فلزات و قالب گیری از Paraffin Wax استفاده می‌شود تا پس از شکل گیری قالب، به راحتی از آن جدا شود. همچنین در صنایع ساخت لوازم التحریر از این ماده جامد برای ساخت مداد شمعی یا جوهر پرینترهای حرارتی استفاده می‌شود. و همینطور در صنایع غذایی، Paraffin Wax یک ماده لعاب دهنده محسوب می‌شود.

در صنعت لاستیک سازی برای جلوگیری از ترک خوردن لاستیک ها از یک لایه پارافین مومی استفاده می شود. این لایه نقش محافظ را دارد و می‌تواند آسیب‌های وارد به سطح لاستیک را دفع کند.

برای تولید انواع کاغذهای مومی شکل از Paraffin در صنایع کاغذسازی استفاده می شود.

در روش های پرتودرمانی یا مؤسسات تحقیقاتی، از Paraffin Wax به عنوان محافظ تابش نوترون استفاده می شود.

Paraffin Wax در پردازش چوب نقش مهمی دارد و یک لایه از این ماده می تواند بافت چوب را تازه نگه دارد و از آسیب های بیرونی یا نفوذ گرد و غبار به آن جلوگیری می‌کند.

از این ماده برای مطالعات پزشکی قانونی و مطالعات بافت شناسی در تهیه نمونه‌های مورد مطالعه استفاده می شود.

ارتباط با ما از طریق واتساپ 28 88 944 910 (98+)